سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه مسلم است اقتصاد مقاومتی تنها یک واژه نیست،

بلکه استراتژی و رویکردی محوری است که تحقق و اجرای آن

مستلزم تقسیم کار ملی و اراده همه اقشار و ارکان کشور است. 

 

 جایگزینی و بهره گیری از توانمندی های موجود خدادادی برای رفع محدودیت ها، صرفه جویی، افزایش بهره وری، انضباط کاری، درک صحیح از شرایط موجود، اتخاذ سیاست های درست و نگاه تولیدی از جمله تمهیداتی است که فعالان بخش خصوصی برای تحقق این مهم ضروری می دانند. آنها عقیده دارند اقتصاد مقاومتی از معدود راه‌کارهایی است که می تواند برای رفع مسائل و مشکلات ناشی از محدودیت های بین المللی تاثیر گذار باشد.
ایجاد جایگزین برای برخی محدویت‌ها
در این زمینه داریوش هندویی، نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اقتصاد مقاومتی به این معناست که با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های  موجود خدادادی در کشور و بهره‌گیری از آنها، برای برخی از محدودیت‌ها در کشور جایگزین ایجاد کنیم و مشکلات اقتصادی را مرتفع، حلقه‌های مفقوده تولید را تکمیل و بی‌نیاز به خارج باشیم، که به‌طور حتم در این شرایط می‌توانیم از جنگ اقتصادی مقاومتی پیروز بیرون آییم.
بهره گرفتن از توانایی همه
هوشنگ فاخر، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران نیز اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به مفهوم بالا بردن توان داخلی است. به عبارت دیگر، اقتصاد مقاومتی در شرایطی محقق خواهد شد که بتوانیم  توانایی‌مان را درعرصه اقتصاد  بالا ببریم  و در شرایط تحریم نیازهای داخل را تامین کنیم. باید با صرفه‌جویی، ‌بالا بردن  بهره‌وری، انضباط کاری، مشکلات را مرتفع و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. البته باید این نکته را مورد توجه قرار داد که  برای خروج از شرایط تحریم و مقابله با مشکلات باید از توانایی تمامی افراد  بهره گرفت.
استفاده از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل
غلامرضا میری، رئیس اتحادیه فروشندگان و صادرکنندگان زعفران هم اعتقاد دارد اقتصاد مقاومتی، درکی از  شرایط موجود اقتصاد کشور است، به این معنا که باید در شرایطی که بخش‌های اقتصادی کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند با حمایت‌های دولت از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل استفاده کنیم و از امکانات موجود که در اختیار داریم، بهره ببریم چون در این شرایط است که می‌توان چرخ اقتصاد کشور را چرخاند.
دفاع متحرک
در این راستا خداداد غیاثوند، دبیر و نایب رئیس کانون سنگ ایران نیز گفت: اقتصاد مقاومتی یک نوع دفاع متحرک است. به این  ترتیب که  باید در جریان تحریم‌هایی که علیه ایران ایجاد شده است  و بازارهایی که در این جریان از ما گرفته شده، ‌با درایت و هم‌سویی، از تحریم‌ها به‌عنوان یک فرصت استفاده و حوزه اقتصادی کشور را بیمه کنیم. در همین راستا نیز  به کمک بخش خصوصی و اتخاد سیاست‌های درست و نگاه تولیدی، می‌توانیم  ضمن عبور از تحریم‌ها شاهد پیشرفت اقتصادی کشور باشیم.
مقاومت در برابر کمبودها
محمد نصرتی، رئیس اتحادیه کشوری قنادان و شیرینی‌فروشان هم اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده بهینه از توانمندی‌های داخل و مقاومت در مقابل کمبود‌ها و محدودیت‌ها در شرایط سخت است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران




ارسال توسط فرزانه

اسلایدر

دانلود فیلم